Skip to main content

raya portrait 2010

bila raya je, mesti bergambar sakan. dan time ni je la pun nak ada proper portrait dengan family. kalau time- time lain, asal boleh je.  nak- nak bila cuti panjang kan. maka, nak share dengan korang gambar raya wan+aku+nia+adel = family aku.

1 Syawal di rumah mertua, kedah. kalau anak- anak tak pandang camera takpe. ni papa nye yang bole tepejam mata lak. dan inila satu2 nya family portrait di hari raya pertama. nak soh amik lagi tapi semua nak cepat keluar menziarah. huhu..

2 Syawal di rumah sepupu wan, kedah. pakai camera lama so kualiti pun kureng sikit. time ni nia dah start demam tu yg monyok. adel pulak, nape la aku dukung gitu. tp gmbr papa nye ok!
 
3 Syawal takde pulak gambar kami sekeluarga sebab haritu kitorg balik perak.

4 Syawal di porch rumah mak kat perak. nak ke rumah opah beraya.

5 Syawal kat ruang tamu rumah nak ke rumah makyong. sebab belakang rumah je takde la aku nak berlens dan melaram bagai. nia dgn adel pun pakai baju tido dah. masa ni wan pulak diserang sakit mata setelah berjangkit dari adel dan aku.

6 Syawal kat rumah mak sebelum bertolak ke KL. beraya kat belah ayah. kebetulan wan tiru aku pakai baju kaler ijau ye. bukan merancang tp takdir yg menetukan. hahahah.. budak2, mmg purposely mama dia pakaikan sedondon. naluri nak bersedondon tu mmg datang naturally. tak caya, tunggu la korang anak 2 esok.

7 Syawal, di rumah sendiri. seawal pagi dah bersiap untuk pegi raya marathon. adel tengah tido. bersedondon adalah dirancang.

7 Syawal lagi kat rumah arwah atuk kat kajang. masa ni panas terik, mata pun kecik2 je bukak..

tu je la portrait untuk raya tahun 2010 ni..

motif entry? mmg nak buat entry ni. cuma lambat je keluar. dah masuk Zulkaedah pun..

Comments

LYaFRINA said…
semuanya potrait tu comel2 blake..
wan tu tumpang tdo jap.. tu y y mata tpejam jap.. mlm jaga mlm kot.. hehhehee
Mrs. Simplicity said…
lya : tak pun pemalu bila org nak amik gmbr dia. hehehe...
@e_da said…
sweet moment banyak gambo sesama.. my hubby payah sket nak bergambo
Mrs. Simplicity said…
@e_da : thats y i mention kat entry tu kalau tak mmg payah nak bergambar bersama. time raya ni la amik kesempatan. :)
Ztee_Azwanis said…
ewaahh alya.. cukup seminggu hehehe..

bagus idea ni kan ;)
BIONIC WOMEN said…
wah cukup seminggu gambar raya...
syok pulak tengok..hehehe
ryugiena said…
btl3x..time ry je beria nk amik gbr skali kn..
Iela Fazielah said…
alahai.... rajinnyer bergamabr.... rugi akak xgambar sama2 aritu mcm kamu... best2! semua gmbar cantik2
Mrs. Simplicity said…
ztee : cukup! sebab cuti pun seminggu. and seminggu gi beraya :D

bionic women : tu la, rugi je 3rd raya tak begamba. hehehe..

nana : ye nana, aku la tu!

k.iela : asal nak kua je mesti amik gmbr dulu kak. kalau tak mmg tak dpt la. heheh...
suhida said…
tgk muka ko n wan ada iras2 la pulak alya..
gmabo no 2 tu nmpk tul nia monyok.kekeke
mamashasha said…
say yess...aku suka all the pics.....satu family satu kaler.....hehe...aku pun sama susah betul nk dpt bergambar bersama....

sedondon mmg tak lari la alya kalau dh ada family ni...hehe
Unknown said…
huhuhu...sedih tau ayu..sebab ayu sempat bergambar family 1 syawal ngan 2 syawal jer tau..yg hari2 lain sibuk snap2 gambar org..sampai kelaurga sendiri pun tak tersnap...hehe

bagus buat cam ni...ader gak memori kan
Mrs. Simplicity said…
suhida : yeke su? ada gak org ckp gitu. ye la, nia tu org cakap kejap mcm muka aku kejap mcm muka wan. kira aku dgn wan masa kecik muka sama kot. hehehe... tu la, baru nak demam tuh..

bed : kalau tak raya, aku tak tau la time bila leh sedondon dgn bergambar bersama. yg penting kena ada photoG. ewah!

ibu damia : tu la, ayu cuti raya je sibuk snap gmbr weddong kan. sampai sendiri nye gmbr tak ter snap. tapi takpe, korang sefamily bole selalu buat photoshoot. :)
nome said…
comel2 belaka potrait raya korang anak banak nih...lg2 baju raya anak2 kebanyakannyer sedondon...mmg meriah..aku pun camtu gak sok kalau dah beranak dua..sure nak satu kaler dan satu fesyen..
Mrs. Simplicity said…
nome : tu la me, baru la aku paham nape mak ayah aku suka pakai kan baju aku dgn akak aku sama. rupe nye mmg akan ada rasa begitu. hehehe..
amal_fc1303 said…
raya abeh dh weyh. ada lagi entry raya. hehehe
Mrs. Simplicity said…
ina : mana ada. ni bukan entry raya la. ni gmbr raya. hahaha...
amal_fc1303 said…
ha la raya gak tu. hahahha.
Chik Na said…
seronoknya tgk ..banyak gambar sekeluarga masa raya. Akak bila anak anak da besar nak dapat gambar family punyaan susah.. sbb depa x mau..dapat 2,3 keping je tahun nih

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber