Skip to main content

weekend plan

hujung minggu datang lagi. aku dah ada beberapa perkara yang nak dibuat hujung minggu ni. kejap je hujung minggu datang menjengah kan? haish...akhir zaman. apa aku nak buat weekend ni?
  • lipat kain yang menggunung dah penuh 1 katil.
  • nak cari hadiah kahwin untuk adik ipar aku, mastura. pening gak nak bagi apa. diorg long distance lepas kahwin. so masih kira- kira apa nak bagi. any idea?
  • nak cari dress / gown untuk anak- anak aku untuk wedding cikmas dia. theme dark purple untuk family.
  • nak cari anak tudung untuk shawl. yeah, mula gila shawl!
  • nak beli kerongsang. stok kerongsang makin susut. abis, dah jenis pakai dan hilang.
  • nak pegi pameran buku kat MIECC. klik sini http://www.readmalaysia.my/. i need to read something. otak dah berkarat dah sebab lama sangat tak baca bahan ilmiah ni. eceh, sempat ke nak membaca tu?
  • oh plan ni baru je diproposed melalui sms sebentar tadi. esok nak pegi tgk wayang. bolehkah? depends on my babby's condition. apa cerita paling best sekarang ni?
sekian perancangan hujung minggu aku. cuti sekolah dah mula eh? next week jalan lengang la pegi kerja. bestnye...

selamat berhujung minggu untuk semua ye...

Comments

Unknown said…
aktiviti hujung minggu time cuti sekolah apa lagi...kenduri kawen ler...

citer best sekarang??? Hurrmmm LAGENDA BUDAK SETAN ler....melainkan hati alyya kental..memang tak sesuai tgk citer ni...

happy weekends gak?? bila nak dtg johor ni??
Mrs. Simplicity said…
ibu damia : tu la kan. tp takde lak kawan alya kawen weekend ni. weeknd depan lak ramai.

baru baca blog ayu. mcm menarik cerita ni. nak ke si wan tgk tu. kena tanya dia dulu la. oh dalam hati saya ada taman. heheehhe...

happy weekend to you too. bila eh? bulan ni tak kot. bulan depan kena tgk jadual balik :D
Ztee_Azwanis said…
hi. jum pakat2 pakai shawl! sy pun bru 3,4bulan jatuh cinta dgn shawl ni. senang kan, tk yah gosok, kdg2 basuh pn jarang skali hahaha..

hm... brooch tu main pakai buang ke. ala murah2 je skrg ni kan 7 10hengget pun ada. tu yg pakai buang tu. kalo mahal puluh2 tkde lah main hilang2 hehe.

hmmm.. sy pn gian nak tgk muvie ;(
tp tkleh laa. kna tggu likha besar dlu. skrg nk bwk dia mcm tk sswai jer... ke nk bwk dia tgk shrek hehehe..
Mrs. Simplicity said…
zteesyahmi : oh baru nak suka ni. mmg senang. part tak yah gosok tu la paling best. nak travel pun senang kan? i like too!

alya mmg style pakai brooch 5 - rm10 tu yg pakai dan hilang. brooch besar2 ni tak penah lg la ada dalam simpanan. selalu pun pakai asal boleh je. huhu.. tgk2 stok dah nak abis. kena la beli lain.

last movie kitorg tgk kungfu panda kot. ke transformers 2. sedih sungguh. huhu..
[I][T][A] said…
byknya aktiviti alyya hujung ni... kalau nak tgk wayang tengoklah citer Prince of Persia.. best giler citer tu.. citer dari game... ita gi tgk wayang bawa raisha.. nasib baik dia duk diam jer pastu tido... memang puas hari tgk citer tu... :)
~chekuna~ said…
wah..penuh aktiviti..good luck yer..
Mrs. Simplicity said…
ita : weekend pun takde rehat ita. tp besr nye lebih santai takde terikat dgn mana2.

oh prince of persia best eh. tq2! baru je booked tadi ni :D
Mrs. Simplicity said…
chekuna : hehehe tq kak na. harap semua misi terlaksana la kan dengan izinNya :)
amal_fc1303 said…
weyh cuti skola nia ngan adel pon cuti la gak... cuti skola 2 minggu tu.

walaupon cuti skola driving school tetap buka sperti biasa.
amal_fc1303 said…
weyh cuti skola nia ngan adel pon cuti la gak... cuti skola 2 minggu tu.

walaupon cuti skola driving school tetap buka sperti biasa.
mamashasha said…
alya....padat gak xtvt ko ni...part lipat kain..moh le jemaah ngan aku wei...tapi satu bakul jelah...hehe sebab minggu ni basuh sekali je sebab hujan je ari2....hehe ke aku yang malas ni?

aku suka gambar nia tu....ceria sgt...nampak lesung pipit mahal tu....
mamashasha said…
moh kite pakat cari shawl...aku nunggu suhida tepek gambo shawl nih...ate bilenye su?
Ibu Mifzal said…
banyaknya plan utk hujung minggu..

tgk la prince of persia...mmg best..hehe
Mrs. Simplicity said…
ina : pandai la ko. kalau nursery pun cuti sekolah aku kena bawak budak2 dtg ofis ke? nursery bukan sekolah le.

ko tu bawak2 la cepat dpt lesen weh.

bed : selamat dah lipat kain. lega kepala otak aku bed. aku dah mula berkenan shawl bed. walau tak reti pakai lg. tp selesa dan aku rasa sesuai dgn muka aku ni.

ainey : ainey tgk dah? insyaAllah mlm ni kitorg tgk :)
Ztee_Azwanis said…
hi. so dh g tgk muvee blum hehe..


eh, awak pkai shawl pkai brooch gak? sy pn kna pkai brroch.. klo tk agaknya 'bogel' abis la..
Mrs. Simplicity said…
zteesyahmi : hahah.. dear, tgk latest entry sy :p

kena pakai la. kalau tak pakai tak tau la apa jadi. kalau pakai brooch pun asik terbukak je. ni kan pulak tak pakai. huhu..
Fieza said…
gg nia kat depan jer ek..syakil dah penuh pun tapi mals nak gosok gg

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber