semalam hari guru!

semalam, bangun pagi terus amik hp wish SELAMAT HARI GURU kat 2 orang guru yang sangat aku sayangi dan hormati.


kepada cikgu anuar dan cikgu rokiah, selamat hari guru!

dengan cikgu anuar, cikgu selalu ajar kan aku subjek math & add math di rumah.

dengan cikgu rokiah pulak, masa aku form 3, cikgu ajar subjek KHB kat sekolah. walaupun merupakan mak dirumah, bila di sekolah dia tetap cikgu dan aku dilayan sama seperti murid yang lain. kalau semua kena marah, aku pun kena marah. tambah lagi, bila cikgu rokiah masa tu merupakan guru disiplin kat sekolah. dan aku tak terlepas kena marah jugak dengan cikgu rokiah.

apa pun, mereka berdua mak ayah saya. selain pengajaran math, add math & KHB yang diajar kepada aku, apa yang paling tak ternilai adalah bila aku berjaya sekarang adalah kerana didikan mereka. terima kasih cikgu!

11 comments:

LYaFRINA said...

hehheeh.. kat skolah panggil cikgu gak k???
dulu sbb tu lya xnak skolah kat skolah y k.long ngajar.. malula nk nakal2... kan kalo tsilap pgil k.long.. tlopong mulut.. hahahah

ada. said...

hehe selamat hari guru!

alyyani said...

lya : mcm mak alya sengaja mintak sekolah sama sebab senang nak pegi balik sekolah. tp tak sangka lak mak yg ngaja ingatkan cikgu lain. nanti diorg ingat ada conflict of interest lak. heheh.. panggil je mak walaupun kat sekolah.

alyyani said...

ada : selamat! selamat hari guru kat mak ko gak!

mamashasha said...

selamat ari guru to cikgu anuar & cikgu rokiah....mesti len kan dpt sama sekolah...hehe

apa pun ibu bapa kita pun guru kita dirumah dan sampai sekarang kita masih berguru dgn mereka.

guru yang terbaik adalah ibu bapa kita.

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

selamat hari guru untuk mak yah alya..
hehe..
anak cikgu rupanya..

amalina binti anuar said...

xpenah pon merasa mak ngan ayah aja ina. hehehhehehehe.. selalu blaja sndri jer. tpi time dok umah masa f4 & f5 mak slaloo tunggu ina soh stady. hahahahahaha. bnde tu paling xleh lupa la.

nome said...

nak tumpang sekaki mengucapkan selamat hari guru wat parents kesayangan ko alya...dan juga guru2 diluar sane...

fabulous.farah said...

meke diorang sama kan?

lamkasorous said...

mak ajar memang tak pernah la, satu skolah tu je, ayah pun tak pernah, habis2 pun tengok ayah beraksi depan perhimpunan sekolah ayah, macam mana ayat ayah marah kite macam tu la ayat nye time dia marah murid2 depan perhimpunan. ayat ni la standard 'paham tak!', 'dengar tak'. hehe

Elyn said...

ya allah betui cikgu aku ni....

uiks jgn lupe kim salam kat abah ko ek.... selamat hari guru cikgu!!

 

Copyright © Mrs. Simplicity | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in