Skip to main content

bila mereka memerlukan saya serentak

adel tak tido2, nia dah lena.. tapi adel tak merengek. marila update blog secepat mungkin. hehhe..

kalau sorang tgh tido, sorang lagi berjaga mmg mudah sikit nak buat apa pun. tapi kalau dapat 2 2 tido, lagi bahagia. paling rasa selesa bila time makan. bole makan dengan aman. tapi tak boleh dah nak kunyah 44 kali sekali suap. kena la makan dengan pantas. kadang, tak dan habis makan dah bunyi. biasalah tu kan.

tapi kan kadang- kadang bila 2 2 nak tido serentak, 2 2 nak melepek kat mama. adel mesti nak didodoi kan. nia pulak nak digosok- gosok belakang dia. macam- macam anak dara aku ni. tapi i really enjoy the moment. ya penat tapi bila dapat tidurkan 2 2 kat depan mata terasa bahagia sangat.

time ni 2 2 baru tido. bole nia tido sendiri & bole adel tido diletakkan. apa lagi, tgk tv, online la aku dengan aman nya.. tapi baru je nak gi makan, 2 2 udah nangis...

ni pulak time 2 2 memerlukan mama diorg untuk ditidurkan. sebelah tangan tepuk belakang adel, sebelah tangan lagi gosok belakang nia. 2 2 nak attach dengan mama diorg. tapi apa pun aku suka gambar ni. precious moment. tak pe lah kalau mama kejung hampir sejam pun.

note : ni adel di atas riba aku tgh tido. tadi letak kejap kat katil dia, terus bulat matanya. apa pun gigih aku menyiapkan entry ini..

Comments

mamashasha said…
alya....syahdu tol aku nengok gambo last tuh...mula lah verangan nih! kahhhhhh buleh dak? itula kasih seorang ibu kan....anak2 biasa la alya semua nk kan perhatian....kalau papa ada mungkin ok jugak tapi tak sama kan mak nye jugak dicari....apa aku nak ckp ialah ko nikmati saat2 indah itu sebaik2nya...kita yg bekerjaya ni susah nk dpt precious moment gini.....believe me.....
Ibu Mifzal said…
waa..bestnya suka nengok gambar last tuh...
Unknown said…
gambar last tu memang masa pantang jer lah dapat kecapinya ngan tenang....ayu pun pernah gak melalu cam tu....sampai kejong ngan nak jatuh katil dibuatnya....tapi betullah...that's really precious moments...
Leen Die said…
huhh..the fubulous mama.happy aku tgk ko..tak sabar2 nak dptkan adik utk Rayyan nie..hahahahhaha..tp tungguuuuuuuuu..tpkan apa2 pun congrat kat nia coz tarak perangai sejak ada adik..
shah-ila-ain said…
haha...baru 2 tu alya...kehkeh...esok dah 3/4 org ntah mcm mane kite erkk....aduhhh...adakah kita kan menjadi housewife sepenuhnya menguruskan anak2....????

ape pun itu semua adalah anugerah terindah dlm hidup kita...melihat zuriat yg kita lahirkan sendiri ada depan mata sgt membahagiakan...
Ryn said…
wahhhh...gambar itu...menggambarkan segala2nya...

bahagia? of course laa kan...nnt derang dah besar mesti dok terbayang2 this moment...hehehehe...
AieZa said…
sakittt pinggang aku tgk ko duduk mcm tu.. aku xlarat weh duduk 1 jam... hehehe.. tp sgt best ye klu anak nk tido cari mak... tp mak la penat skit.. :) tp hati tu mcm dibuaibuaii jerk..
ada. said…
tibe-tibe rindu kat mak plak bile bace entry nih :)
Ezzah said…
suka la gmbr last tuhhhhh!

:)
Anonymous said…
Mak aiii beb ... cmtuh sekali gaya nye..
tu baru 2, kalau 5 cmner ... abis 1 bdn ko diorg tido yek ..

budk2 mmg suke dakap ibu bile nak tido .. diorg rs tenang.. lg2 bile dgr degup jantung tu
nasz said…
alya, mmg kena byk bersabar la time2 dorg nak ngn kita serentak. aku pn dah mrasa. jenuh la jugak. nak pulak kalo kakak tak nak beralah. lagi aku pening kepala. adoi...

ape2 pon, mmg seronok melayan dorg walaupon penat kan? dorg mmg penyeri hidup kita la. tak de dorg, tak berwarna hidup ni!!!
fieza said…
wah2 so lovely moment..ni tak sabar nak tambah lagi ni..hi..hi..
suhida said…
ngeee..a ah,mcm tu lah rasanye alya. penat tapi bahagia.sangat suka dgn ko yg always positif.keep it up,k.
@lfidah @dim said…
wah alya..seronok sgt tgk gmbr last tue...terharu pun ada...hehehe..nie yang excited nie..doakan saya yea..hehehe
noreen-bulan said…
reen dh merasa tu....
kadang2 tu mmg tak leh nak buat 2 dlm satu...salah sorang kena la nagis...
ye mmg penat tp betui2 enjoy...
nadja said…
heheh nak wat cam ner namer pun kanak-kanak eh.. lepas nih sayer nyer turn plak heheh
along aishah said…
bagus aly...berjiwa kental...ahakkkssss...paling aku tak tahan...adel n nia ditidurkan bersama bantal busuk itu sekali......mesti diorang akan lebih mengenali auntie2 dorm 2/2 kan????jangan lupe tunjuk auntie echah punye tulisan.....
LYaFRINA said…
waaa...
gud luck alya...
caiyok2...
nampak alya ok handle nia n adel.. kalo lya ntah la.. bterabur kot.. nk handle asya sorang pon dah kecoh heheheheh..
Iryani Noor said…
alalalalla...
chomelllll nyer gambar lastt tu...
pengorbanan seorg ibu tu...
amal_fc1303 said…
mang serabut la ngan nia nie. macam2 hal. kalah adel. jaga adel lgi sng dri jaga nia. lepas rindu dapat jumpa ngan adel ngan nia.
Elyn Sani said…
ala sweet nye pic kejung ko tu heheh

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber