Skip to main content

14 November setiap tahun...

hari ini, 14 November, adalah salah satu dari tarikh penting dalam hidup aku. harini merupakan hari lahir mak aku yang tercinta puan hajah rokiah mustafa. harini genap mak aku berusia 52 tahun. muda lagi. ade 6 tahun lagi nak pencen. :)

"utk mak, adik ucapkan selamat hari lahir, semoga diberikan kesihatan yang baik, sentiasa dimurahkan rezeki, dan dipermudahkan segala urusan. terlalu banyak jasa dan pengorbanan mak yang takkan dapat adik balas sampai bila- bila. adik sayang mak!"

ibu kepada azyyati, alyyani, ainal, akmal, amalina & asyran. opah kepada satu2 nya cucu (setakat ini) kepada rania ayesha. mertua kepada ridzuan. :D gambar ni masa aku bertunang pada 5/5/2007. tgh tunggu rombongan wan sampai :)

Comments

amai @ mai said…
happy birthday 2 ibu alyya.. :) mak kita kongsi bulan lahir yg sama laa..
elani makrai said…
heheee....selamat hari lahir ibu alya...semoga semua doa alya kepada mak alya dikabulkan...aminnnn~

p/s : maknanyer ammar officially 1yr 3mths old today...
slmt hari lahir utk mak ko yer...

mak ko sm umor ngan mak haku la..hehehe...mak aku bln 10

ko iras muka mak ko yer..
OneSimpleMother said…
samala dengan berday anak buah kita. tapi dia baru 18 taun la.. :)
ibu damia said…
happy birthday to your mum....semoga rahmat sentiasa melimpahinya.....


sama muka ibu alyya dan alyya....yg tak tahan tu muka org yg bakal tunggu rombongan tunang tu sopan jer ...ala2 gadis melayu gitu..
Gieyana said…
hepi besday utk mak ko yer..:)
mamashasha said…
selamat ahri jadi to opah nia...semoga panjang umo & murah rezeki....wah gambo tunang eh? baper umo ko time tu alyya?
Mrs. Simplicity said…
mai : yup. tp mai dpt celebrate mak mai nye bday kan? :)

nurin : tq nurin. maknanya bday ammar 14/8 la kan? :D

zura : tq2!. yeke? tahun merdeka la mak kite kan? mmg sama kan muka kitorg? :)

cikmas : yeke? cousin kitorg pun ade sorg bday dia 14hb gak arini

ina : ko wish tepat kul 12mlm td kan?

ibu damia : tq ayu...mmg sama kan? hehe...hahaha...da pakai cmtu dgn make up kena jadi besopan la kejap :)

gie : tq gie :)

bed : tq bed! ha'ah bed, masa tu umor aku 25 tahun. tunang kejap je :)
LYaFRINA said…
hepy birthday to opah nia... ehh.. lain la muka alya bila makeup.... body alya masa tunang n skarang still maintain... ape petuanyer???? bg sket???
Chik Na said…
hepi besday to ibu alya .. moda dirahmati allah selalu.
Norsyakiela said…
hepy besday f ur momsmoga panjang umo & dilimpahkan rezeki yg berpanjangan...amin...
faizlaster said…
akmal cakap dia orang petama wish..betol ke x,x tahu la...haha
[I][T][A] said…
Selamat hari lahir buat ibu alyya.. semoga panjang umur, dimurahkan rezeki dan mencapai segala yang dihajati..
nome said…
fewittt!!! cunnyer awek yg nak bertunang tu? skrg ni udah jd mak org dah...tp masih cantek gitew...apa2pun epi belated besday to ur mum....
ryugiena said…
hepi besady to mak ko aly.. rmi tul lahir bln 11 ni.hehe..nyway umr mak ko same la ngn mak aku..hehe...
Elyn Sani said…
eh tu ko ek?? lain nyer muke ko. nape ek?? cun sgt kot smp aku tak kenal heheheh
Ryn said…
lainnya muke ko alya...muke versi 2007 eh..hehehe...neway,

Happy Belated beday to Mak Alya!
Mrs. Simplicity said…
lya : tq2! still maintain ke? skang da jauh beza. tp impian nak balik ke asal. masa time tunang tuh :)

chik na : tq k.mas..

firsya : tq kiela!

faizlaster : yeke org 1st? adik kitorg ina kot org 1st. akak no 5 yg wish sebab udah tido awal :)

ita : tq ita...

nome : kalau dah make up cantik la skit. cuba kalau tgk aku skang ni, menakutkan. hahah.. tq nome!

nana : tq! mak kite tahun merdeka la kan? senang ingat umur. heheh...

elyn : aku la beb.. takde nye cun. aku tak suka make up aku masa tunang tu. lain macam je tau

ryn :versi 2007 & versi make up! tq beb!

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber