Skip to main content

Two days of nasi minyak

Nak update jap sebelum buat keje. last weekend, lepas jumpa ita, aku dgn nia gi 2 kenduri kawen. Join sekali dgn mak ayah aku. 1 kat cheras jaya (tempat tinggal lama aku sebelum pindah perak) & lagi satu kat Jalan U-Thant (area U.S embassy). Tapi ujan sgt la lebat bile kitorg sampai kat kenduri yang 1st tuh. So, aku & nia terpaksa la duduk dalam kete. Nasib la tak lapa sbb da makan besar dgn ita pg tuh. Heheheh…


Ok, ni kenduri yg 1st. theme colour dia coklat kot. Masa kitorg sampai pengantin tgh makan beradap, so malas nak amik gmbr. Lgpun bukan aku kenal pun.

Lps tu kitorg terus ke kl, nak attend kenduri lagi satu. Yg bes nye 2nd kenduri ni, kawan ayah aku since dia sekolah menengah kat SAAS kajang dulu. Kalo sapa yg dok kajang tau la sekolah tu. Seronok gile bile tgk diorg gathering. Bayangkan 1 geng tu sebaya dan bekawan da lama sejak sekolah. Sekarang diorg da 56thn. Lebih 30 tahun kot diorg bekawan. I respect with their bonding!

Ni la 1 geng yg aku ckp tu. Bes kan kalo dpt kawan yg bole keep in touch lama cam ni. ramai2 lak tu!

Ni lak gmbr aku dgn pengatin. X kenal jugak pengantin nye. Heheheh… time ni, nia da tido dgn lena nye. Theme colour dia kuning. Pengantin pakai songket, dgn cucuk sanggul yg cantik tu lg. suke tgk.

Malam tu pulak, lepak umah maksu aku sampai la kul 1 pg baru balik umah. Yela, mak ayah aku sekali da turun sini, sume la dia nak jumpe kan. Esok nye, kitorg pegi kenduri kawen kat umah sepupu ayah (2 pupu aku, tapi x kenal jugak) kat taman seri serdang. Setel sume, kitorg pun balik, lepas zohor mak ayah aku balik ke perak.

Ni gmbr pengantin. Masa kitorg nak blk tu pengantin pun tiba. Amik gmbr kejap. Time ni pun nia tgh tido!

kami doakan kesemua mempelai hidup bahagia hingga ke akhir hayat. amin...

Comments

azyyati anuar said…
over nyer c akmal tu..mcm paham jer citer2 orng veteran...
Mrs. Simplicity said…
itu la pasal kan. terserlah kebesaran gigi dia tu. nak join gak org2 tua besembang
amal_fc1303 said…
uit ko g berdua jer ngan nia..
mne abg wan nyer?
Mrs. Simplicity said…
abg wan nye keje daa... ape la kan? org lain sume da cuti sabtu.

Popular posts from this blog

manfaat & kebaikan deep relief - young living essential oils

kecik bukan sebarang kecik, seiring dengan nama Deep Relief   ni berfungsi untuk membantu melegakan segala- gala yang kat badan kita ni.  Deep Relief jatuh dalam kategori essential oil blend yang mengandungi : - Clove - untuk kebas- kebas - vetiver - mempunyai unsur menenangkan - Helichrysum - berunsur anticoagulant  yang mana dapat membantu untuk melancarkan darah beku dalam badan - Peppermint - mengurangkan rasa tekanan - Idaho Balsam Fir - juga berunsur anticoagulant - Palo Santo - membantu untuk yang berkaitan dengan tulang juga menyah kan emosi negatif - Wintergreen - mengurangkan rasa sakit pada otot dan saraf - Lemon - meningkatkan peredaran darah  - Copaiba - membolehkan semua EO tersebut berfungsi lebih baik bila di sapu banyak kan ingredient dalam Deep Relief  ni? ye banyak so bila masa aku pakai? - sebagai pengidap migraine dan selalu sangat ada masalah sakit kepala, deep relief wajib ada dalam bag. sapu aje kat belakang telinga, tengkuk, ken

selamat hari lahir dan selamat bersara ayah..

25/7/2010, genap lah ayahanda tersayang kami berumur 58 tahun. maka harini jugak merupakan hari terakhir ayah aku bertugas sebagai penjawat awam. dah tiba masanya juga ayah bersara. tapi kitorg ni melihatkan ayah kitorg yang sangat workaholic ni, tak dapat nak imagine macam mana la ayah dah pencen nanti kan. mak cakap, lepas ni kalau ada kursus ke mesyuarat ke diluar daerah, mak nak ayah join sekali. so bole la berjalan- jalan sekali. mak kitorg lak ade lagi 6 tahun nak pencen. lama lagi tu kan. apa pun, untuk ayah, selamat hari lahir. dah tiba masa untuk ayah rehat dan beribadah sepenuhnya. maybe this is want you have been waiting for. you've been really hardworking  during your entire service.   just nak share kat korang sedikit gambar yang aku amik kat fb cikgu sekolah ayah aku dan slide show yang diorg present kat ayah aku masa majlis perasaraan ayah aku selasa lepas. sangat tersentuh bila tgk gmbr especially the slide show tuh. ish, sedih la. banyak jasa ayah aku rupanya. bu

moment with newborn baby contest

**STICKY MODE UNTIL 31/08/2010 @ 0000HRS ** scroll down for latest entry hasrat untuk menganjurkan contest mahupun giveaway dah lama saya simpan. orang cakap belum sampai seru lagi. tapi, kali ni seru itu telah sampai. sebagai menghargai setiap kunjungan anda, komen anda, dan kesetiaan anda mengikuti blog saya  ini , maka, saya dengan sukacitanya menjemput rakan- rakan blogger sekalian untuk menyertai moment with newborn baby contest ini. syarat- syarat contest adalah seperti dibawah:  jadikan tajuk diatas sebagai tajuk entry anda jadi follower http://nayville.blogspot.com letak banner diatas, disidebar dan entry anda beserta link contest letak link http://nayville.blogspot.com di bloglist anda hanya sekeping gambar untuk seorang newborn baby. jika punya lebih dari seorang anak, anda dibenarkan menghantar gambar anak seterusnya dalam entry yang sama. jika bukan anak anda , anda juga dibenarkan untuk menghantar penyertaan. gambar 'newborn baby' mesti lah ber